The Bridal Shop - From Seas (2008)


Şu sıra mükemmele yakın günler geçiriyorum. Yaz okulu vizeleri bitti, kendimi evimi düzenlemeye, temizliğe ve arkadaşlarla 'esen' balkonumda yapılan rakı-balık muhabbetlerine verdim. Duygusal anlamda tüm iç hesaplaşmalarımı bitirdim. Koskoca 1 yıl geçmiş içimdekiler törpülenene kadar, zor da olsa, yıpratıcı da olsa büyük bir aşk acısını tamamen atmış olmanın hafifliğini yaşıyorum. Bunun yanında, 4 gündür sigarayı da bırakmış bulunuyorum. Beni depresifliğe itebilecek en ufak bir yazıyı dahi okumaktan kaçınıyorum. Manevi olarak da Tanrı'ya yönelmiş durumdayım. Kısacası değmeyin keyfime.



Hayatın belli dönemlerinde sizin de burnunuza kokular gelir mi? Benim burnumda yaşadığım her anın kokusu vardır. Onlarla yaşar dururum. Ve şu günler nedense bana fazlasıyla İstanbul kokuyor. Bu durum şu sıra dinlediğim müziklere de fazlasıyla yansıdı. Özellikle lise yıllarımda, New Order'dan başka bir şey dinleyemediğim tuhaf bir dönemim olmuştu. Şu sıra kendimi o modlara kaymaya yakın görüyorum. Gençlik anılarıyla beraber, sürekli fonda Thieves Like Us geliyor New Order'dan sonrasında ışıklar sönüyor, Elegia çalıyor. İlk aşklar, problemler, eğlenceli ya da hüzünlü anlar, şunlar bunlar derken, burnuma o tatlı eski günlerin kokusu geliyor. Dünyanın en güzel grubunun mirasını alıp, çok farklı bir yolda en az eskisi kadar harika bir müzikle hayatlarımızı dolduruyor Bernard Sumner ve arkadaşları. New Order candır.

Hiçbir şey bana o kokuyu getiremeyecek diye düşünürken, yıllar sonra öyle bir grup çıktı ki karşıma, tüm ruhuma eski günlerin, anılarımın nefesini üfledi. 2008 yılının yarısından itibaren her günüm bu grubu dinlemekle geçti. New Order bir gün ambient shoegaze yapsaydı ne olurdu? Çok güzel olurdu ve adı da 'The Bridal Shop' olurdu.


The Bridal Shop İsveç çıkışlı bir grup. Müzikleri swedish shoegaze genre'ına oturtulsa da, ambient shoegaze tanımlaması daha bir yakışıyor onlara. New Order'dan aldıkları ilhamı, ambient ve shoegaze ile birleştirmişler ve ortaya gerçekten başarılı bir iş çıkmış. From Seas adıyla 2008'de yayınladıkları albümleri dinlemeye değer. Modern bir soundun, süper bir gelenekle birleştirilmesiyle (New Order bir gelenektir!) şarkılar adeta dün ve bugün arasında bir köprü fonksiyonu görüyor. Lafı uzatmayayım, bir dinleyin derim. : ))


DOWNLOAD

1 Kişi Yaladı :

Vaykorus | 5 Ağustos 2009 11:50

Sonunda ekledin bunları, teşekkürler paylaşımın için : )

Yorum Gönder

.

.

Öpücük