Inca Ore - Birthday Of Bless You LP (2008)



















Eskiden merdivenlerin tutunnulacak yerlerine ters binipte kayardık hani. Ne de zevk alırdık. Bacaklarımızdan akardı bazen. İşte o tip geçsin istiyoruz sanırım zamanı değil mi. Bir an önce beklediğimiz ve gerçekleşiceğini sandığımız o güzelim günleri görmek için. Kaymak ve sonsuza kadar kaymak. Kendimizi aldatmaktan öte başka bir yapıcak şeyimiz ve çaremiz olmadığı için kayıyoruz yılları, haftaları, günleri, saatleri, dakikaları, saniyeleri ve bizi öylece bekleyen hedeflerimizi. Bitmez ki bu kayışlar.. Bir sonuca varanı görünce çok seviniyorum. Cidden seviniyorum. Bir kişinin bile o kayışların sonunda kurtulması çok önemli. Kıskanmıyorum onları ya da hazımsızlık yaşamıyorum. Tebrik üstüne, tebrik ediyorum. Anın ve müjdeli haberin tadını çıkarsın diye mütevazi olmayan söylemler yapıp pastasının üzerine kremayı kendi ellerimle yediriyorum. En temiz halimle.. Ama biz beklemeye ve kayışlara devam etmeliyiz. Biliyoruz ki varıcaz nirvanamsı güzelliklere. Hiç bir şey bu düşüncelerin ve kayışların önüne geçmemeli. Geçen olursa 2 tokatta ona atılmalı ki düzeltsin üslubunu münasebetsiz herif. Herneyse..

Saatler öncesi banyoda farkettim ki.. o bile zevkini geri çekmiş. Sıkıntılı çok. Etrafımda gördüğüm pek çok insan gibi. Ben değilim önemli olan. Onlarda değil. Kim peki ? Kilimci mi yoksa. Hep köşede olan köşe bakkalın sahibi muzaffer amcanın gül yüzlü karısı mı yoksa. Ya da o lüx görünen sinsi ve uyanık konfeksiyoncu nun ta kendisi mi. Hiç kimse değil işte. Herşeyin farkındasın yine. Bana oyunlar oynayıp galyana gelme, getirtme bir zahmet. Yine de şu salmışlık hissi olmasa herhalde ne yaparız ben bile bilemiyorum. Halen salıyorum gitsin zamanı ve olucakları. Soru soranlardan iyice tiksinir de oldum sanırım. "Hayata dair plansal sorularınızı lütfen kendinize saklayın artık" desem de bir faydası olmadığını hepimiz biliyoruz. O kadar çok lar ki.. aşabiliriz ama herşeyi. Sadece en derinimizde bu duyguyu benimsiyelim yeter. Gerisi ilerlerken o 6 saniyelik zevkten daha hızlı geçicek ve artık güleç yüzümüz ortaya çıkıcaktır. Ya herşeyi biliyorsun işte, bıkmadın mı bana söyletmekten hala. Yürü be koçum, kim tutar ikimizi. Tutucalara son noktayı koyup gidin artık şu yeşil-mavi karışımı olan yerlere ya da öyle sandığınız evlere. Beyaza boyayın her yeri hatta her yerinizi. Evet, renk olarak beyazdan bahsediyorum. Diğerinden kurtulun bir an önce. Lanet olası pislikler bitiriyor bedenleri görüyoruz hep. Devam etmek varken, ne diye bitelim ki ? Daha yapıcak çok hayalimiz ve gerçekleştireceğimiz kayışlar var önümüzde. Gül yapraklı yatağımız da yatarken bunların farkına varıp hızlı hareket edin. Dişlerinizi göstermekten çekinmeyin onlara ki tokat etkisi yaratması için bu en başlıca göreviniz olsun. Ben mi ? Ben gelirim arkadan, siz gidekoyun. Yola koyulun..


Uzun zamandır bir yeni dinlediğim şeyler tokkat etkisi yaratmıyordu ki Salı günü iş yerinde ve onlarca insanın arasında kulağıma fısıldayan Inca Ore güzelliğine kadar. Alışılmışın dışında sesler kullanıpta kafamda ki orjinalliği ve Grouper tadını yakalamıştım. Bir an da umutlandım herşeye. Umutsuzmuydum onu da hiç bilmiyorum ama bana güç verdiği kesin. Bana güç veren herşeyi el üstünde ve daima kafamda tutarım. Bana 1 verene 3 veren bir kişiliğe sahip olaraktan eğer farklı seslere ve Grouper tadına açıksanız bu albümü var gücümle destekliyor ve indiripte rahat bir ortam da hatta varsa kulaklıkla dinlemenizi öneriyorum. Kayıtlar sanki bir mağara da kaydedilmiş ve üç beş kişiye dağıtılmış gibi. Uğultulu ve anı yaşayan kayıtlara hiç dokunulmamış. Albümün genel gidişatı gayet salaş kayıtlar ve donuklaştıran yüz ifadelerimiz le dolu. Huzur veriyor herşeyden ötesi. Ama bazılarımız dediklerimi abartılı bulabilir, alışamayabilir albüme belki ama hepimiz farklıyız ve bunun farkındayız.. Derken kısa bir arşatırma yaptım kendisi hakkında ve yine beni gülümseten bir sonuçla karşılaştım. Grouper ile verilen konserler ve piyasaya beraber sürdükleri Split bir albümleri vardı. Yine bir şeylerin farkındaydım ve bu durum da bana güç veriyor, gülümsetiyordu. Yoldaydım. Üstte gördüğünüz fotoğrafı dün gece buldum. Renk uyumu cidden çok iyi, özveriyle çalışılmışın içinde. Mart 2009 yapımlı olan Gölge filminden bir kare sadece. El üstünde tuttuğum müzisyenler listesinde, Mehmet Güreli ismini uzun zamandır bulundururum. Yönetmenliğini Mehmet Güreli'nin yaptığı bu film reklamsızlıktan ötürü rağbet görmemiş ama zaten rağbet görmeyen filmler değilmidir bizi bizim gibi gösteren. Yine herşeyin farkındasın.. Daha izlemedim Gölge'yi ki pek film izlemeyen biriyim. Ama neler oluyor diye de takip ederim. Daha fazl uzatmamın bir anlamı yok sanırım. Yine keyfiniz bileceği bir durum ve ben yine ne söylesem boş.. Plak çekimi olan bu albümü başucuma çoktan koydum bile.

Yazı esnası fon: The Jesus And Mary Chain - Psychocandy / Tim Hecker - Radio Amor

Myspace


















Inca Ore - Birthday Of Bless You LP (2008)

Label: Not Not Fun Records

1 Silver Wings (5:48)
2 Creation (5:41)
3 Joy (2:54)
4 Lady Days (2:40)
5 Sunset Pigments (3:44)
6 Resolution Of All My Family Sisters (1:54)
7 Infant Ra (3:13)
8 Everlasting Fountain (3:43)
9 Alone In The Supreme (2:23)
10 Sun (4:02)
11 Wedding Day (4:31)


0 Kişi Yaladı :

Yorum Gönder

.

.

Öpücük