."ne dinliyorsan o'sun".

.müzik arşivi yapmak kavramı artık o kadar bozuldu ki. mp3 denen şey girdi hayatımıza ve artık düşük ses kalitesinde müzik dinlemek alışılmış bir şey haline geldi. oysa plak-kaset-cd biçiminde arşive giren albümlerin hepsi harddisk te birer klasör. evet türkiye'ye gelmeyen albümler ya da basılmayan albümler için bir çare yok. mp3 ne yazık ki tek seçenek. eğer şanslı isek flac dosyaları var "oh be ses bu" diye dinlediğimiz.



.elimden geldiğince bulduğum yabancı albümleri şimdilik mütevazi olan cd arşivime eklemeye çalışıyorum. istanbul bu açıdan şanslı bir yer. bunun için çalışan adamlar var. siz diyorsunuz "ben şu şu adamın bu bu albümünü istiyorum". geliyor. geç de olsa geliyor. ben de size sohbetiyle, arşiviyle, müziğiyle, her şeyiyle çok sevdiğim zero'dan biraz bahsetmek istiyorum. yıl 2002. ilk gidişim o döneme rast gelir. kadıköy'de genel olarak "barlar sokağı" biçiminde telaffuz edilen ama aslında "kadife sokak"(ne güzel bir isimdir) olan sokak üstündedir zero.



.zero mustafa vardır bir de yıllardır orada. çıkarken dükkandan sesini duyarsın "hoşçakal". öyle sevimli, ufacık bir yerdir. sıra sıra cd'ler, dvd'ler, plaklar. eskiden bir de şu parklardaki banklar var ya, onlardan vardı. sonra evine mi götürdü ne yaptı onu bilmiyorum.




.oraya gidip de şaşırıyorum her seferinde. öyle albümler, öyle sanatçılar var ki. explosions in the sky, sigur ros, m83, blonde redhead, the beta band oradan bulduğum naçizane albümlerdir. kimi zaman kampanya/ikinci el cd'ler de şaşırtır beni. bir zero bir zihni var zaten istanbul'da beni müzikal anlamda çılgın arşiviyle besleyen ve şaşırtan. kadıköy'e gelirseniz zero mustafanın ve zihni bey'in(akmar'ın alt katında) yanına uğramadan geçmeyin. zamanında demirhan baylan(kadıköy sanatçısı benim deyimimle), n-closer gibi acaip isimlere albüm yapmıştır. zihni bu aralar çok çılgın plaklar ve 45likler getirmiş. hemen de çalar orada merak ettiğiniz ne varsa.

zero müzik
zihni müzik

0 Kişi Yaladı :

Yorum Gönder

.

.

Öpücük