2008 End'lenirken..


Şurda bir kaç saat kaldı 2008'in bitmesine.. Bugün bir düşündüm 2008'de ne yaptım, ne aldım, ne götürdü benden, ne aldı.. Sanırım düşüncelerimle ortaklaştığımız en büyük nokta hızlı geçmesi idi.. Ne yaptığımın bile tam farkında değilken haftalarca hayalini kurduğumuz "Ychorus Obası" buluşmasını 8-9-10-11 Haziran günlerinde Sarıyer'de yapılan "Barışa Rock" festivalinde gerçekleşti ve hala o doyumsuz anların tadı damaklarımızda olduğundan 2009 yazını iple değil halatla çekmeye devam ediyoruz..


Buluşma dışında bir başka olayda sanırım Ağustos ayıydı.. 22 Yazar olmuştuk ama artık pek çoğumuz Ychorus'da bir şey paylaşmaz olmuştuk. Paylaşımı geçtim yorum bile gelmiyordu ve bu beni inanılmaz üzüyordu. Daha fazla dayanamayıp bir patlama anı yaşadım ve kadroyu 22'den 8'e düşürdüm.. "Öz" olan kişiler her zaman favorimdi zaten ki kendimi göstermiştim bu yollada.. Çok çok üzülerek silmiştim diğer yazarlarımızı ama benim blogda bir kaç defa bu konu hakkında içten yazılan yazılarım bile bir işe yaramamıştı ve bende bu yola başvurmuştum hiç de istemeyerek.. Herşeye rağmen çok güzel günler ve anlar geçirmiştik.. Düşünce nostaljisi yapıp gülümsüyorum sık sık kendi başıma zaten : ) "Arkadaşlıklar baki kalsın, gerisi fasa fiso" düşüncelerinin ortak olduğunu anlayıp yolumuza devam ettik..


Bu arada Ekim 2007'de kurduğumuz "Ychorus" çoktan 1. yaşına girmişti bile.. Haziran sonrası dahada derine inen kronik moralsizliğim hat safhaya vurdu ve benide vurgun yedirmeye çalışmıştı ki her daim küsleri barıştırmya çalışan, barışcıl bir insan olan ben bu sefer savaşmıştım var gücümle ve yüzeye çıktım nihayetinde.. Silgilerin sadece kokusunu sevmediğimi anladığım bir dönemdi. Çıkış noktam "Silgi" olmalı diye söylenip sildim içime sinmeyen canlı-cansız herşeyi.. Bu bir devrim, önemli bir başkaldırıştı benliğime..


2008 müzik açısından doyuma ulaştığım, yine müziğe sıkıca sarıldığım ve umut bulduğum, herşeye devam etmeme güç veren en büyük şey oldu.. Bu başlığı açmamda ki sebepte elbette 2008'de basılan albümlerin önemli olanlarına değinmek, bir nevi gözden kaçırdığınız albümlerinde olabilceğini hissettirmek ve 1994 döneminden beri içimde büyük bir tutku olan "müzik adına listeler yapmak" konu başlıklı içsel durumumu bu sefer onlarca insan huzurunda gerçekleştirmektir.


Sıralama yapmadan, karışık bir biçimde, aklıma geldiği kadarını yazmak istiyorum.. 2008'de basılan ve kişisel anlamda çok etkilendiğim albümlere bir göz atalım.



Aidan Baker & Tim Hecker - Fantasma Parastasie

Aidan Baker - Book Of Nods

Astro - Mud Wasp

Astrolab - The Blue Thread Saga

Astrobrite - One Hit Wonder

Balmorhea - Rever Arms

Boris - Smile

Fuck Buttons - Street Horrrsing

Gregor Samsa - Rest

Hammock - Maybe They Will Sing For Us Tomorrow

I Create Soundscapes -Vessel, Basket And Fruit

I Create Soundscapes - National Geographic

I Create Soundscapes - The Ghostly Voice

I Create Soundscapes - (-3)

I Create Soundscapes - Nuclear Super Power

I Create Soundscapes - Flats

Jasper TX - The Quiet Season

July Skies - The Weather Clock

Orphax - Drowning In A Pool Of Trees

Paavoharju - Laulu Laakson Kukista

Sakin - Hayat

The Monochorome Set - The Indepentend Singles Collection

The Wedding Present - El Rey

This Will Destroy You - This Will Destroy You

Tindersticks - The Hungry Saw

Xela - The iIIuminated

Oneida - Preteen Weaponry

Glasvegas - Glasvegas

Max Richter - 24 Postcards In Full Colour

Hayvanlar Alemi - Hayvan Resort

Hayvanlar Alemi - Tatilde

Hayvanlar Alemi - Hayvantropolijik Alan Kayıtları Serisi No: 1

Hayvanlar Alemi - Hayvantropolijik Alan Kayıtları Serisi No: 2

David Bryne & Brian Eno - Everything That Happens Will Happen Today

DDR - Peyote Live

Ron Sexsmith - Exit Strategy Of The Soul

Ariel Pink's Haunted Graffiti - Odditties Sodomies Vol.1

Auburn Lull - Begin Civil Twilight

Johann Johannsson - Fordlandia

Oskar Hallbert - Sids Appartment

Change Of Plans - Best Mountain

Haruka Nakamura - Grace

Beach House - Devotion

Matthew Robert Cooper - Miniatures

Eluvium - Live

The Jesus And Mary Chain - The Power Of Negative Thinking B-Sides & Rarities (4 CD)

The School - Let It Slip

The Sea And Cake - Car Alarm

Ulrich Schnauss - Stars

High Dependency Unit - Metamathics

Woods Family Creeps - Woods Family Creeps

Kim Ki O - Diğerleri Nerde

Janek Schaefer - Extended Play

The Cure - 4-13 Dream

Hakobune - Melting Reminscence

Grouper - Dragging a Dead Deer Up A Hill

Pacific UV - Longplay Vol. 2

Will Cookson - Songs For A Sunday

Vivian Girls - Vivian Girls + I Can't Stay 7 EP + Demo

Faryus - Night Forest Reality

Ignatz - III
Kitaro - The Definitive Collection

Prurient - Time Began In A Garden

Menace Ruine - The Die is Cast

Fabio Orsi - Audio For Lovers

Various Artist - Hong Kong Garden

Anders Dahl - Doorbells

Apalusa - Live From The Dry Valley's

Horchata - Isolated House

Sunn O))) - Domkirke

Pocahaunted - Peyote Road + Island Diamonds

Madrugada - Madrugada

Meczup - Meczup

Replikas - Zerre




Hayal kırıklığına yakın şeyler yaratan 2 tanede albüm biliyorum ki aklıma geldikçe üzülüyorum ve açıklıyorum ve yazıyı bitiriyorum.. Aslında çok da kötü albümler değil.. Ama "umduğum dağlara çiğ yağdı" diyebiliriz buna : )


The Notwist - The Devil, You + Me

Sigur Ros - Með suð í eyrum við spilum endalaust

0 Kişi Yaladı :

Yorum Gönder

.

.

Öpücük