Bant / Ychorus Röportajı!



Geçtiğimiz Temmuz-Ağustos sayısı olan, Bant'ın 60. sayısın da, benimle yapılmış olan bir Röportaj olayı yer alıyordu.. Görmüş, okumuş ya da duymuş olanların dışındakileri düşünürekten, Röportaj'ın tam halini yani dergi de basılan kısmından daha uzun olan halini sizlerle paylaşmak istiyorum.. Bant'ın 61. sayısı geçen hafta raflarda ki yerini alınca, böylelikle zamanının geldiğini düşündüm.. Sabırlı okumalar diliyor, bir kaç kelamınızı bekler oluyorum.. 80'ler de çektirdiğimiz bir Ychorus kadrosu fotosunu da sizlerle paylaşmaktan kıvançlık duyarım sanırım. Hadi biri beni bulsun misal..


*Ychorus'u ne zaman ve ne gibi motivasyonlarla başlattın(ız)?

Sıcaklar bitmek üzereydi; Ekim 2007 idi tarihte. Yıllarca müzik dergileri okuyan bir ben ve bana yoldaşlık eden eski bir dostumla giriştiğimiz bu olayın çıkış nedeni; olanaksızlıklardır. Müzik dergilerin de tanıtımını okuduğum bir müzik grubunun albümünü bulamamam ya da maddi imkansızlıklardan dolayı bulsamda alamamam, nereden bulucağımı bilememem, ne tarafa yönelmem gerektiğini anlamam ama o tarafın nerede olduğunu bulamamam, ilgi alanım da olan konserlerin genel bilgilerine tam olarak nereden bakıcağımı bilememem, dinlediğim müzikle alakasız ötesi düşen küçük bir kasaba hayatını mecburen yaşamamdan kaynaklanan sorunla; ülkemizde oluşan müzikal projelerin varlığından bir haber olmam ve aynı müzik zevkine sahip insanlarla iletişime geçmek istemem.. Bunları düşünerek ve benim gibi zamanın da zorluk çekmiş ama müzik heyecanı tavan olan insanlara yardım ve yataklık etmek amacına bürünerek, istekli kalp atışlarımı güçlendirip, hayallere dalma isteğiminin beni yalnız bırakmadan tüm yaptığım eylemlerde yanımda olması, bazen beyaz, bazen de siyah olabilen, olmak isteyen tüm insanlığa ve kendime dair girişimlerimin en büyük göstergesidir Ychorus.

*Blog'a giriş yapan ekip nasıl oluştu? Bu ekibi genişletmeye açık mısınız?

Blog'u düşlediğimden beri yanımda var olmasını istediğim, aynı kafalı olduğumuzu anladığım ve yazarlık daveti gönderdiğim toplam 50 yazar gelip, geçmiştir sanırım. Pek çok il'den ve Rusya, İsveç, Almanya gibi farklı ülkelerden de olan bu yazarlar, zaman için de sırtlarına aldıkları yaşamlarının yükünü, istem dışı depresifleşmeleri ve salmışlıkları yüzünden, bir süre bize yoldaşlık edip, daha sonra da yazarlar kısmın da dekor olarak durmaları yerine blogdan çok üzülerek ayırdığım nadide insanlardı. Şu an toplam 8 kişiyiz. Bazıları daha bir kaç ay öncesi bize katıldı, bazıları ise ilk günlerimize yakın bir zamandır bizlerle. Aslında eskisi kadar ekibi genişletmeyi düşünmüyorum ama yine de müzik zevkine hayran olabileceğim ya da gerçekten birlerine bir şeyleri farketirmek adına, tanıtmak ve paylaşmak isteğiyle, heyecanla eylem yapabilecek insanlar karşıma çıkarlarsa diye 'neden olmasın'ı aklım da bulunduruyorum. Tek yapılması gereken, bana Ychorus üzerinden ulaşmalarıdır. Sevinirim.
*Ychorus'ta müziğe dair neler bulunabilir? Ychorus olarak ne gibi söylemleriniz var?

Ychorus, müzikal anlamda çok geniş çaplı bir paylaşım parkı. Çıkış noktamız ise deneysel müzik. Buna açıklık olarak; Ambient, Drone, Noise, Industrial, Experimental, Shoegaze, Post Punk, Post Rock, Indie Pop, Psychedelic, Electro-acoustic, Slowcore, Modern Classical, Lo-fi, Free Jazz, Freak Folk, Avantgarde, 90'lar Türkçe Pop, Screamo, Electronica, Glitch, Other ayarı ve bu türlerin bir alt komşularından oluşan müzik projelerini tanıtıyor, etkinliklerinden haberdar ediyor, bazılarına röpt. yapıyor ve özellikle ülkemizden çıkan müzikal olayları ilgiyle ve heyecanla takip edip, insanların beynine sokmayı görev biliyoruz. Kaset, CD, Plak'lara verdiğim değer ise en sevdiğim özelliğim ve ayakta durabilmemi sağlayan en büyük itci gücüm. Onları elimde hissetmem, meraklı gözlerle albüm kartonetine gömülmem, yüzüme yaslamam ve para biriktirip onlara sahip olmamın verdiği heyecan, hayata dair duyduğum heyecanın çok üstün de oldu çocukluğumdan beri. O yüzden, orjinal albüm satın alma işlemlerinin ve arşivciliğin daha da yükselmesini diliyor, etrafımdakilere aşılamaya ve elinden tutmaya devam ediyorum. Türkiye'den çıkan ve tokkat etkisi yaratan harika müzik projeleri var. İnsanların, yerli oluşumlara daha çok ilgili olmaları için, kurulduğumuz günden beri büyük bir ateşle onları destekliyor ve elimden gelenin fazlasını yapmaya çabalıyorum. Bu zamana kadar 142 ülkeden, toplam giriş sayımız 2 buçuk milyon kişi oldu ve gün geçtikçe çoğalmaya devam ediyoruz. Günlük 1000'nin üzerinde gözlemleyenimiz var. İnsanların bana bir şekilde ulaşıpta "abi, şu türlere seninle başladım ve o türler de kayıtlar yapıyorum, çok teşekürler her şey için" demeside beni daha canlı,hayata ve sitede yaptıklarıma karşı daha güçlü hissettiryor. Bunun yanında, site üzerinden linkini görebileceğiniz bir de "Ychorus Metal" adlı müzik blogumuz var ki; bir kaç yüz kişinin yaşadığı bir köyde doğup, büyüyen ve hala orada, tarlada çapa yapan, marangozculukla yaşamını sürdüren bir dostum ilerletiyor. Kendim de aynı duruma yakın olduğum için, kaçık olduğunu düşünemedim bir türlü.

*Blog'la ilgili gerçekleştirmeyi düşündüğünüz yakın gelecek planları var mı?

Site, blogger üzerinden yayın yapmaya halen devam etmekte ama ychorus.net olduk ve yeni halimize bürünmek adına, blogspot üzerinden dışa çıkacağız. Tasarım ve bazı düşüncelerimiz üzerine halen kafa yoruyoruz. "Ychorus Lİve" adlı, serisel etkinliklerimizden 2 tanesini gerçekleştirdik İstanbul'da. Daire 2: General Gramofon, Kim Ki O, Barış Açıkgöz, Emre Aksoy ve Entertainment For The Briandead, Kadıköy'deki 6:45 Gram Bar'da gerçekleştirdiğimiz 2 gecede bizlere eşlik edip, destek verenlerdendi. İstanbul'da ve zaman içerisin de olabilecek olan, farklı illerde de bu geceleri devam ettirmeyi düşünüyoruz. Bir süredir, site üzerinden gerçekleştirdiğimiz radyo yayınlarımıza ara vermemizin nedenini unutturacak olan yeni bir radyo girişimimiz de taslak halinde onarılmaya devam ediyor. Hayat, çoğu şeyimizin kanatıcı yarası olmaya devam ederken, yaralarımızın kabuklarını hep beraber yolmaya ya da sarmaya devam etmek adına, hepimize ve yeni tanıyacağımız takipçilerimize..


*Senin çok sevdiğin, takip ettiğin müzik siteleri ve müzik blogları hangileri?

Arşivcilik duygusun kabartısını beynin de hissedenlerin yeri olan Discogs, yan artistlerini ya da bire bir dinleyen varlıkları takip etmek adına Last FM, bazı, bazı Myspace, albüm tanıtımı ve ilerisi için de; Dark Ambient, Harsh Noise, Power Electronics, Death Industrial, Field Recording, Free Improvisation, Drone Doom, Cold Wave, No Wave, New Wave, Dark Wave, Twee Pop, Chamber Pop, Dream Pop, Post Hardcore, Noısecore, 90'lar Emo, Celtic tadlı blogların takipçiliğin yapıyorum google üzerinden. Evet, search ve öpücük.


www.bant.tv 

0 Kişi Yaladı :

Yorum Gönder

.

.

Öpücük