"Placebo Tribute Party" muhabbeti..


Günlerdir buradan duyurusunu yaptığımız ve bizimde beklediğimiz konser günü nihayet gelmişti. Duyumlarıma göre Ruh Kanseri adlı grubun ilk konseriydi bu. Bu yüzden beklentilerim pek yüksek değildi elbet, ama yinede eski günlerin hatrına giriver koynuma stili bir durumumda söz konusuydu. Tanıtımını yaptığımız afişte bilindiği üzere 18:00 yazıyordu, bizde kendimizi o saate göre ayarlamıştık 4 arkadaş, ama mekanın önünden şöyle bir geçelim adasıyla yürürken gördüğümüz afiş üzerinde 17:00 yazması beni bir yandan afallatıp bir yandan sevindirmişti. Malum evimize erken gidip, insanlardan uzak bir ortamda müzik dinlemeye daha erken bir şekilde devam edicektim, güzeldi..

Mekana girdiğimizde ilk dikkatimizi çeken şeyin saatlerimizin 17:00 olduğunu gösterdiği halde Soundcheck muhabbetini daha yeni başlamasıydı! Gerçi bu normal bir şeydi, çünki hangi konser zamanında başladı ki sorusunu akıllarımıza geliveriyordu. 1 saatten fazla süren Soundcheck sonrası topluluğun heyecanlı halleriyle konser başladı. Genel anlamda son albüm olan Meds albümü ağırlıklı bir Setlist hazırlamıştı topluluk ve bu bizi üzmüştü eski Placebo albümlerini sevenler olaraktan. Vokal'istin Brian Molko tadı yüksek ses tonu sanırım, konser sonrası hafızalarımızda en fazla yer edinen unsur oldu. Hepimizinde yüksek not verdiği vokal dışında, enstrumanlarını çalmaya çalışan grup üyelerine değinicek olursak.. İlk konserlerinin olduğu fazladan belliydi. Davul'cularının hararetli bir şekilde davula abanmasıyla çıkan ve kaos ortamını andıran ses oluşumu, biz dahil hepimizin rahatsız olmasına sebeb olduğu yetmiyormuş gibi, enstruman hakimiyetleri, yeni bir grup oldukları ve ilk konserleri olduğu için düşüktü. Enstrumanlar resmen birbirine karışıyordu zaman zaman ve bu durumdan rahatsız olan kitle yavaş yavaş mekanı tertketmek zorunda kaldı. Bu duruma fazladan çok üzülen grup elemanlarının yüzündne düşen bin parça olduğu halde devam edebilmeleri güzeldi. Vokal'in suratından düşen bunların hepsi bir karabasan olmalı şeklindeki yüz ifadesi bizi bizden aldı. Bir ara dayanamayıp sahneye atlayıp moral veresim geldi : ) çünki gerçekten iyi söylüyordu. Brian Molko tadı çok yüksek olan vokalin kısa bir ara veriyoruz demesiyle başlayan Placebo kayıtlarını bilgisayardan seçip çalmaya çalışan elemanın belliki çok acaip bir Placebo anlayışı vardı. Misal.. topluluğun en popüler kayıtlarından biri olan Bitter End sonrası, en öne çıkmayan kayıtlarından biri olan ve 1996 çıkışlı ilk albümlerinin kapanış şarkısı olan Swallow çalması ve bilgisayar başına gelipte kayıtları karıştıran insan sayısını cidden hesaplayamadım. Resmen yol geçen hanı stili olan bilgisayar başına daha fazla bakmamaya çalışıp konserin tekrar başlamasını bekledim. Tekrardan sahneye çıkan grup üyeleri ve mekanı yarı yarıya boşaltıp giden dinleyiciler sonrası bilmediğimiz bir şarkıyla irkildik. Çünki bu bir Placebo şarkısı değildi ve Brutal vokal duyuyorduk : ) konser boyunca en fazla alkışı alan şarkıda bu oldu ve bu şarkının System Of A Down grubunun söylediğini duydum, şarkı bitiminden sonra,mekandan yükselen insan sesleriyle..

Gitar'istin çalış tekniğinden anlamakta zorlandığımız şarkının introsu I Know olduğunu son anda kavrayıp dikkatle dinlerken vokal olarakta back vokal olan bayan arkadaş mikrofon başına geçti. Akor geçişlerinde baya zorlanan gitar'istin yanı sıra Klavye olayını çalan arkadaşın çok da Placebo dinlediğini düşünmüyorduk. Her şeye rağmen devam eden grup üyeleri ve sanırım onların arkadaşlarından oluşan dinleyici kitlesiyle Home konser tadında bir durum yaşıyorduk. Cover olarak birde Muse patlatan grupta Back Vokal diye tabir ettikleri bayan arkadaşlarının ses tonunun tiz olmasıyla beraberinde gelen, yine kaosu andıran ses karmaşasını ilk bölümde dinlediğimizi yazmayı unuttum bir an. Değinmeden geçemiycem şarkı bittikten sonra giden dinleyici sayısı gayet fazlaydı ve davul'dan inanması güç yüksek bir ses çıkıyordu. 2. bölümde bu sorun halloldu ama gidenler geri gelmedi tabii. Birde malum Pixies coverının ardından tekrardan Meds albümünden kayıtlar çalındı.

Çok fazla çalışmaya sanırım grubun zamanı yetmemiş olucaktı ki, bize göre iyi çaldıkları tek şarkı olan 2004 çıkışlı Sleeping With Ghosts albümünden olan Protect Me From What I Want şarkısı konser sonunda tekrardan çalınıp 2. defa dinlemiş olmamıza rağmen daha iyi bir tad verdi. Yine bu tip bir etkinliğin İzmir'de olması güzeldi ve biz eğlendiğimizi mekanı terkettikten sonra anlayabildik : ) Tebrik etmek adına vokal'istin yanına gidip 2 çift laf ettim. Ha bu arada Bass gitarı çalan arkadaşda vokal'den sonra bize göre en iyi 2. elemandı.

Eveeet, bir konser daha böylelikle hafızalarımızda kalıp, arada konuşabiliceğimiz bir anı oldu. Ruh Kanseri ismini seçen arkadaşlara başarılar dilediğimizi ekleyip, önümüzdeki günlerde çok daha iyi bir performans göstericeklerine inanıyoruz..
Bol çalışmalar.
Not: Yazıyı yazarken Joy Division - Permanent albümünü dinledim.

6 Kişi Yaladı :

Adsız | 29 Kasım 2007 15:51

öncelikle bizi izleyip kriktikte bulunduğunuz için teşekür ederim
ben söz konusu grubun bascısıyım.
tek tek tüm ensrümanları değerlendiricem kendi gözümüzle;
davul, dicek hiç birşeyim yok konser sonrasında zaten gruptan çıkarıldı.

klavye; ikinci gitarimizn elinin sakatlamaısna sonucu bir gün önceden oturup tüm şarkılaırnın ikinci gitarlarını klavye ile çalmaya çalışması nedeniyle tonlarda biraz problem oldu.

gitar; ilk partta sizde dikkat etmişsiniz çok garip bir tondu nedeni ise kaçan akorttu ara verdiğimizde sahned ekalıp gitarını akort etti ki ikinci kısımda o kötü gitar tonunu duymadık.

vokal,erkek olan ömer arkadşaımız bekleneni verdi. şahika ise muse coverında tatmin etmedi. yeterli değildi.

bass, kendimi duyamadığım için bi yorum yapamıcam. sesim o kadar kısıktıki yada davul bastırdı .)

Adsız | 2 Aralık 2007 02:00

az önce google da ruh kanserini araştırırken farkettim siteyi grup hakkında eleştiriler olması sadece izlemekle kalmayıp yorum yapılması beni sevindirdi ama gitarla ilgili yazılanlar "Akor geçişlerinde baya zorlanan gitar'istin" konusundakiler biraz ağır geldi .) ilk partta akord un olmaması tunerdaki problem nedeniyle bozuk akordla çıkmam ilk partta çok kötüydü ama bu akor geçişiyle alakalı birşey değildi .) onun dışında diğer yorumlar hakkında haklısınız davula uymaya çalışırken temponun hızlanıp yavaşlaması 2. gitarın elini sakatlaması sonucu klavyeci arkadaşın gitarları çalmaya çalışması foot switch in çalışmaması bass ın processor ünün bağlanaması yaşadığımız sorunların sadece bir kısmıydı yorum yapmanız güzel bişey ama yorumdaki eleştirinin ağır kısımlarıda var yinede değerlendirmeniz ve konsere gelip dinlediğiniz için teşekkür ederim

ARSLAN | 2 Aralık 2007 02:59

Merhaba,ben "eski" davulcu...
öncelikle şunu söylemeliyim ki,soundcheck'i yapan elemanın gazabına uğradım ses olayında...
ben daha yeniyim bu işte.Davul benim için bir tutku.ama yeni olduğum için,daha öğrenmem gereken çok şey olduğu için,elbette sizlerin eleştrilerini değerlendirip,kendimi yontacağım...Ruh Kanseri üyeleri,yola başlarken,gayet güzel bir iş çıkarmak için başladılar.ve bu yolda benim de olmamı istediler.Ben de seve seve yardım edeceğimi söyleyip,ağır işte çalışmama karşın,gecemi gündüzüme katıp kendimi geliştiriyorum.benim diğerleri kadar şansım yok tabi,ama buna karşın sadece duyduğum davul ritimleri ile ben o dinlediğiniz şarkıları çaldım.evet,tempoyu biraz yüksek tutmuşum,farkındayım.Ama bu zamanla düzeltilebilecek bir şey...Ben elimden geleni yaptım.Ve budan sonra daha iyilerini yapacağıma eminim!Kendi grubumdan bunu beklemezdim açıkçası!Çünkü onlar da daha çok yeniler enstruman bağlamında...Bir tek solist deneyimli.Zaten o da aramızda kalitesini belli etti...
Benden şimdilik bu kadar.FaceBook'tan "Melih Arslan" yazıp,beni bulabilirsiniz.Lütfen benimle ilgili yorumlarınızı,bizzat bana yazınız.Yorumlarınıza ve yöneltmelerinize ihtiyacım var...
Şimdilik hoşçakalın...

Adsız | 2 Aralık 2007 14:22

merhaba ben "Back Vokal diye tabir ettikleri bayan " ım .) dinlediğin,yorumunu yaptığın için teşekkür ediyoruz öncelikle.arkadaşlarım da yorumlarını iletmişler.ben de ileteyim.konser öncesi çalışmalarda "tiz sesimin" insan kaçıracağını hiç düşünmemiştik tabi.malum ilk konser-ilk deneyim-dinleyeci konumundan vokal konumuna geçişimin çok taze olması dolayısıyla hoş olmadı pek.ama ne'yin "ne" olduğunun anlaşılması açısından gayet iyi oldu bu konser.bir dahaki sefere çok daha iyi olacağının garantisini vermek isteriz.sevgiler .)

cagatay | 2 Aralık 2007 21:43

buraya tum olumsuzlukları yazmak istiyorum cunku burdaki yorumları da bizim konserimiz gibi arkadaslarımız okuyacak we grup elemanları dısında da yorum yazan olmayacak..gitarın bozuk tuner la yanlıs akord edilmesinden olusan igrenc ses tonunu bertaraf etmek için klawyenin pitch bend ini gitara gore ayarlamak..foot switchin sorunu. klawyenin fa diez tusunun konser sabahı kırılması.. 2.gitarın sakatlıgı sebebiyle tum klawye partlarını gitarla karısık bi şekilde calmak..bu kadar az prowayla sahneye cıkan ilk grubuzdur heralde... we birbirini henuz tanımamıs olan grup elemanlarına sahip bi grup..aceleyle alınan konser kararı..grubun beraber ilk konseri olmasından olusan heyecan..soundcheck tecrubesizligi.. sanırım tamamını saydım bu arada anladıgınızı sanıorum ben grubun klawyecisi grubun son seklini alması we kendimizi gormemiz için olumsuzluklarla dolu geçen konserin bizim için iyi bi adım olmasına hepimiz sewiniyoruz..konserdeki olusan tum sorunlar we hatalar bi mazaret diil bizim için bi ilerim adımdır..grup daha cok prowayla we kaynasmayla ii yerlere gelecektir..

Metallian | 9 Aralık 2007 21:30

Bütün müzik severlere mehaba.Evet bende ogün 'Punta'daydım ve olan biten herşeye tanıklık etmiş bulunuyorum.Doğrusu arkadaşım davet etmeseydi böyle bir konserin varlığından bile haberim olmayacaktı.Gençler biraraya gelip bir şeyler ortaya koymaya çalıştılar ama bu işi fazla ciddiye almamış gibi bi halleri vardı.Böyle olunca da hüsranla sonuçlanan bir konser izlemiş olduk.Yorumlardan anladığım milletin birbirine taş atıp durması,davulcu haricinde de hata yapan grup elemanlarının hatalarını geçiştirdikleri kanısındayım.Son gelen ezilir hesabı bir tavır içine girip davulcunun gruptan atılması ve bütün suçun davulcuya atılması saçmalığın daniskası.Sırayla yapılan bütün hataları ve doğruları sizlerle paylaşmak istiyorum,tabi bunlar kendi düşüncelerim:İlk olarak ses sistemi hiç iyi değildi ,bas ve elektronun sesleri sinek vızıltısı gibi geliyordu,davul çok kötüydü ve bu saydığım sebeplerden dolayı davulcunun vuruşları sert ve rütuşlu çıkıyordu,diğer enstürmanların sesini bastırıyordu,klavyede fazla bi hata bulduğumu söyleyemem ama bu ilk konser için hiç fena sayılmaz.Vokal ve geri vokale gelince:Vokal yapan arkadaşın sesinin Brain Molkovari olması onu bu konserde öne çıkmasında artı bir puan olarak görüyorum.Geri vokaldeki bayan arkadaş için bir şey söylemek istemezdim ama gerçekten iğrençti.Hele 'Muse' denemesi hiç iyi olmadı.Hepsinden önemlisi eğer bir konser verecek olsaydım içkiyi fazla kaçırmazdım.Herkese saygılar.

Yorum Gönder

.

.

Öpücük